dimecres, 21 d’octubre del 2009

2. DEBAT


El fet de poder participar al debat i intercanviar informació, m’ha ajudat a entendre millor determinats conceptes. Ha estat un exercici on hem pogut expressar la nostra opinió i deixar que els altres la contrastessin amb la seva. El cas que se’ns ha plantejat és real en els centres educatius d’avui en dia. Per una part per la diversitat d’alumnat nouvingut que s’hi troba i per l’altra, per la falta de coordinació i comunicació per part de professorat.Crec que hem treballat diferents aspectes que ens han portat ha reflexionar sobre la pràctica educativa i la realitat social. Hem pogut veure diferents punts de vista i com desenvoluparíem diferents temes.Un dels continguts força tractats és el de la intercularitat i, penso que ha quedat prou clara la seva definició.Val la pena fer una ullada en aquesta definició: La raó per la qual la interculturalitat és avui, més important que mai, per poder-nos enriquir, per créixer, per unir-nos de forma cooperativa per ser més flexibles, tolerants i eficaços en la nostra comunicació i per la nostra cultura.
En una primera visió, sembla que se’ns presentinuns jocs de tipus racistes i xenòfocs.. I no és així, perquè cada vegada que s’elimina un immigrant, es presenta el que perdria el país.Com a mestra, he reflexionat sobre els grups classe que ens trobem actualment en les escoles i els plantejament d’uns determinats jocs.No té cap sentit definir un objecte, en aquest cas, el joc, només per mirar la seva part superficial. Cal trobar-hi tota la riquesa i el benefici que pot aportar i deduir si podria ser una bona eina d'ensenyament-aprenentatge.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada