dimarts, 20 d’octubre del 2009

AUTOAVALUACIÓ PAC 1.3

CONCLUSIONS

L’elaboració d’aquesta PAC ha estat força enriquidora per l’anàlisi de conceptes i la mútua relació. Tot plegat ens ha portat ha descobrir la relació que existeix entre ciència, tecnologia, societat i quins avantatges o inconvenients s’han creat a partir de la seva presència.
Un gran volum d’informació ha sorgit en el debat i el fet de poder-ho sintetitzar en mapes conceptuals, m’ha permès aclarir el significat de cada concepte.
Cal tenir present la ciència i la tecnologia com elements imprescindibles per entendre la societat contemporànea: relacions que s’estableix entre ciència, tecnologia i societat a partir dels plantejaments tradicionals per mostrar els plantejaments clàssics i les noves tendències dels seus anàlisis cada vegada més confosos. La ciència ha estat objecte d’estudi per part de la psicologia des dues vessants: la psicologia de la ciència i la psicologia social.
Segons els autors, les principals línies d’estudi de la psicologia de la ciència són: l’estudi de les característiques personals dels científics, així com l’anàlisi dels aspectes cognitius que implica l’activitat científica.
La ciència i la tecnologia es desenvolupen per línies diferents, però de manera subsidiària i amb objectius diferents.
La psicologia com a disciplina científica no es pot sostreure de dur a terme una reflexió sobre el que implica conèixer i produir coneixement des d’aquesta nova concepció de la relació entre ciència, tecnologia i societat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada