dissabte, 19 de desembre del 2009

Tancament de l’assignatura i avaluació


El fet de haver de crear un Bloc (PAC4 tranversal) per recollir el treball portat a terme en l'assignatura, podríem dir que ha estat fonamental per l’aprenentatge d´aquesta assignatura. He consultat els Blocs dels companys/es per revisar conceptes i idees que m'han ajudat a reflexionar sobre aquests i quelcom en relació. El Bloc m'ha obligat a repensar i revisar les meves aportacions abans de publicar una entrada. La possibilitat que companys d´assignatura, llegeixin el meu Bloc, m'ha obligat ha esforçar-me molt més en l’expressió escrita i en el contingut de les meves entrades per tal de presentar una bona definició del contingut demanat. Un cop publicada l'entrada, i un temps després, poder tornar-la a llegir, m'ha donat una perspectiva d’autoavaluació i la possibilitat de poder tenir una constant perspectiva del meu aprenentatge; el qual, ha provocat una reflexió sobre el mateix.

El fet de poder participar al debat (PAC1) i intercanviar informació, m’ha ajudat a entendre millor determinats conceptes. Ha estat un exercici on hem pogut expressar la nostra opinió i deixar que els altres la contrastessin amb la seva. El cas que se’ns ha plantejat podria arribar a ser real en els centres educatius d’avui en dia. Per la diversitat d’alumnat nouvingut que s’hi troba i, per la falta de coordinació i comunicació per part d’algun membre del professorat.

La proposta de crear una WQ (PAC2) com a treball en equip ens va proposar una gran motivació i aprenentatge. Ja que les components del grup vam col·laborar conjuntament i amb forces aportacions per part de totes. Ens fou fàcil posar-nos d’acord en les preses de decisions i en els buscar solucions davant del dubtes o entrebancs.
Aquesta PAC, ens ha permès conèixer les característiques que presenta aquest recurs i els processos que cal seguir per aconseguir el resultat final. És a dir, des de la recopilació de materials pedagògics, fins a l’aplicació a les TIC hem pogut desenvolupar una sèrie de tasques molt enriquidores.
La WQ ofereix diverses possibilitats, ofereix recursos pel professorat i per l’alumnat. Facilita diferents propostes didàctiques. La seva elaboració ha de ser rica i ben estructurada ja que arriba a molts punts llunyans i a més, fan de bon model.

En la PAC 3 ens ha motivat a buscar determinats recursos que hem tingut que avaluar segons la seva importància i funcionament i saber fer-ne una valoració. Aquest exercici ens serveix per conèixer si el recurs que utilitzem és l’adequat per aquella situació i per aquell grup.

La raó per la qual la interculturalitat és avui, més important que mai: per poder-nos enriquir, per créixer, per unir-nos de forma cooperativa, per ser més flexibles, tolerants i eficaços en la nostra comunicació i per la nostra cultura.

Espero que aquests blocs siguin una gran eina per la nostra carrera: puguem compartir informació i millorar el contingut conceptual.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada